Soubor MIKEŠ
Vznikl z dlouholeté spolupráce Mateřské školy Čtyřlístek se ZUŠ v Říčanech a navazuje na dlouholetou tradici, která byla přerušena v roce 2018. Rádi bychom, aby soubor opět navštěvovaly děti od 4 do 18 let. MŠ pracuje pouze s nejmladšími dětmi od 4 do 7 let, které Čtyřlístek navštěvují. Seznamujeme je s lidovou písní, základní rytmizací, tancem a snažíme se u nich vzbudit zájem o lidové muzicírování. Soubor je výběrový. První setkání bude zkušební a bude prováděn výběr z přihlášených zájemců.
O první zkoušce budete informováni.
Počet členů v MŠ je max. 25.
Kritéria pro přijetí: zájem o lidovou píseň, soustředěnost po celou dobu zkoušky, dobré rytmické cítění, čistý zpěv, dobrá pohybová schopnost – příprava pro tanec, schopnost vystoupit na veřejnosti, samostatnost.
Zkoušky probíhají v aule každou středu od 12:15 hod. do 13:00h. Následně děti odcházejí domů nebo do svých tříd. O případné změně budete informováni.
Mimořádné zkoušky probíhají podle potřeby v MŠ nebo ZUŠ.
Zkoušky jsou povinné.
Veškeré informace budou zveřejněny na vývěsce, webových stránkách, prostřednictvím Lyfle).
Všechny děti se zúčastňují veřejných vystoupení. Účast je nutná.
Soubor vedou – Šárka Skůpová (731 449 153), Michaela Hoffmannová, Veronika Skůpová, Adéla Šebek Gazdová, Pavla Pátková
Veškeré dotazy zodpovíme ve třídě Skřivánků.
Program práce dětského folklorního souboru Mikeš
Filozofie Souboru je podchytit hudebnost dětí a lásku k lidové písni a tvorbě již v předškolním věku, vztah k městu, regionu, kraji a zemi ve které žijí, práce v kolektivu a vzájemná podpora, pocit zodpovědnosti.
Cíle:
- Vokální dovednosti – rozšíření hlasového rejstříku, kultivovaný projev, návyky – postoj, zpěv polohlasem, výslovnost, respektovat instrumentální doprovod
- Rozvíjet paměť, pozornost, představivost, seznámit děti s hudebními vyjadřovacími prostředky
- Kooperace při instrumentálních doprovodech, kolektivním i sólovém zpěvu, tanci
- Získat pocit zodpovědnosti – spolupráce při fázi nácviku i veřejných vystoupeních
- Koordinace pohybu s rytmem, hudebním doprovodem, reakce na změny dynamiky, tempa a výškový pohyb melodie
- Přirozený nácvik správného dýchání
- Naučit se reagovat na signál (dirigování)
- Vnímat harmonii, vyčlenit melodii na pozadí doprovodu
- Naučit se být ohleduplní při sledování výkonu druhého
- Vést k tvořivosti – instrumentální dovednosti, hra na rtm. Nástroje
- Posilovat pocit zodpovědnosti za kvalitu výkonu
- Schopnost spolupráce
- Pěstovat smysl pro estetické vnímání světa
Realizace:
- Krátké hry na koordinaci pohybu, rytmizaci
- Krátká dechová a hlasová cvičení
- Nácvik písní, básní a tanečků
- Společná setkání (zkoušky se ZUŠ – muzika)
- Veřejná vystoupení v rámci města regionu, kraje atd.
- Spolupráce s rodiči při nácviku doma a při přípravě akcí
Podminky-a-pravidla-souboru-Mikes-2024-25